FAQ og SERVICEVILKÅR

HVORDAN GÅR JEG FREM FOR Å FÅ REPARARERT MIN ENHET HOS DERE?

Du leverer enheten i en av våre butikker.Nærmeste butikk finner du .


GIR DERE GARANTI PÅ UTFØRT ARBEID, OG HVA DEKKER REPARASJONSGARANTIEN?

Vi har 90 dagers garanti på utført reparasjon. Garantien dekker eventuelle feil som er direkte knyttet til den delen som er reparert. I visse sjeldne tilfeller kan andre feil oppstå etter en reparasjon. Det skyldes oftest at enheten har fått en mer omfattende skade enn man ser utvendig og da er det tilstrekkelig at man åpner telefonen for at disse feilene synes. Vi informerer alltid deg som kunde hvis skaden du leverer inn telefonen for er særlig utsatt for denne typen av feil, f.eks. fuktskader som er kompliserte å reparere.


ER DERE AUTORISERT SERVICEVERKSTED FOR APPLE, HTC, SAMSUNG, NOKIA, SONY?

Nei, vi er et selvstendig verksted som har som formål å hjelpe deg. At vi er selvstendig innebærer mange fordeler for deg som kunde. Vi bestemmer selv våre lave priser, og vår måte å arbeide på er tilpasset kundens behov og ikke produsentens ønske. Hos oss kan du få utført alle typer reparasjoner av din smarttelefon. Når du får en ytre skade på din enhet, bortfaller vanligvis garantien for enheten. Hos oss får du hjelp uansett feil. Hvis du har ytterligere spørsmål om dette er du velkommen i en av våre butikker eller til å kontakte oss her.


HVOR HAR DERE SERVICEBUTIKKER?

Du finner våre butikker i Buskerud storsenter, Stovner Storsenter, Lierskogen - Liertoppen, Linderud Senter, og på Kolbotn Torg.


HVA KOSTER DET Å REPARARERE MIN TELEFON/NETTBRETT HOS DERE?

Vi har en fast prisliste som du finner her. Hvis flere enheter trenger reparasjon er det mulig å slå dem sammen til en smidig pakkepris. Kontakt oss via e-post, telefon eller direkte i butikken for tilbud...


HVOR LANG TID TAR DET Å FÅ TILBAKE MOBILTELEFON ELLER NETTBRETT ETTER INNLEVERING?

Vi har en raparasjonstid på mellom 30 minutter og to timer for de vanligste feilene. Enkelte spesifikke skader tar lengre tid, f.eks. avansert lodding eller fuktskader.


BLIR INFORMASJON SLETTET PÅ MIN ENHET NÅR DEN REPARERES, F.EKS. BILDER, KONTAKTER OSV?

Vi fjerner eller rører aldri informasjon i din enhet i forbindelse med reparasjon. I visse spesielle tilfeller kan det være nødvendig å tilbakestille telefonen, men da kontakter vi alltid kunden for godkjenning på forhånd. Du bør alltid ta sikkerhetskopi av all informasjon i telefonen før innlevering.


JEG HAR FÅTT VÆSKE I MIN MOBIL OG NÅ FUNGERER DEN IKKE. KAN DERE REPARERE FUKTSKADER?

I de fleste tilfeller er fuktskader mulig å reparere. De er problematiske fordi telefonen er mer skadet enn man tror, og det kan være vanskelig å lokalisere alle komponenter som har blitt skadet. Derfor kan det dukke opp skader/problemer i fremtiden som ikke ble oppdaget ved første reparasjon. Våre eksperter har stor erfaring med denne type skader og vi lykkes med å reparere de fleste enhetene vi får inn.Genom vår avdelning Företagsservice så jobbar vi aktivt för att anpassa våra tjänster så att dom passar alla typer av företag. Du kan läsa mer om vår företagsservice här eller besöka någon av våra butiker för vidare information.


INNLEDNING

FIX MY PHONE (NEDENFOR KALT FMP) TILBYR REPARASJONSTJENESTER FOR MOBILE ENHETER (MOBILTELEFONER OG NETTBRETT) PÅ FLERE STEDER I SVERIGE.


FORMÅL OG GYLDIGHET

DISSE GENERELLE VILKÅRENE INNEHOLDER VILKÅR OG FORHOLD VEDRØRENDE REPARASJONER AV MOBILE ENHETER OG TILBUD OM TILLEGGSTJENESTER. DISSE VILKÅRENE TRÅR I KRAFT NÅR KUNDEN LEVERER INN SIN ENHET TIL FIX MY PHONE. BESTILLING AV REPARASJON: FOR AT EN REPARASJONSTJENESTE SKAL ANSES Å HA KOMMET I STAND PÅ KORREKT MÅTE, MÅ FØLGENDE VILKÅR VÆRE OPPFYLT:

1. KUNDEN BESØKER SELV FMP MED SITT UTSTYR.
2. FMP UNDERSØKER AT UTSTYRET ER OPPFØRT I OVERSIKTEN OVER UTSTYR SOM FORETAKET KAN REPARERE.
3. FMP KONTROLLERER OG FASTSETTER FEILEN.
4. HVIS FEILEN KAN REPARERES OPPRETTES EN BESTILLING SOM SKAL INNEHOLDE KUNDENS NAVN OG KONTAKTOPPLYSNINGER. VIDERE EN BESKRIVELSE AV ARBEIDET SOM SKAL UTFØRES, SAMT EN TOTALPRIS FOR DET SPESIFISERTE ARBEIDET.
5. KUNDEN MOTTAR EN KVITTERING PÅ AT UTSTYRET ER INNLEVERT. DENNE KVITTERINGEN SKAL FREMVISES NÅR ENHETEN BLIR UTLEVERT.
6. FMP REPARERER ENHETEN. NÅR ENHETEN ER REPARERT OG SKAL UTLEVERES, MÅ KUNDEN BETALE I OVERENSSTEMMELSE MED VILKÅRENE. HVIS ENHETEN IKKE KAN REPARERES PÅ STEDET SKAL FMP INFORMERE KUNDEN OM DETTE OG ANGI KOSTNADEN FOR REPARASJON PÅ VERKSTEDET.


ALLMENNE SERVICEVILKÅR

§1 FIX MY PHONE GIR 3 MÅNEDERS FUNKSJONSGARANTI PÅ BYTTEDE DELER OG ARBEID. GARANTIEN ER IKKE GYLDIG DERSOM FEIL OPPSTÅR SOM FØLGE AV KUNDENS BEHANDLING, F.EKS. BANKE-, FUKT-, KLEMSKADE ELLER BUET RAMME PÅ ENHETEN. (FIX MY PHONE DEFORMERER BØYDE RAMMER VED REPARASJON, KONTROLLER RAMMEN FØR BETALING. HVIS RAMMENS TILSTAND ER DÅRLIG ANBEFALES KUNDEN Å BYTTE RAMME PÅ ENHETEN).
§2 GARANTIEN GJELDER IKKE HVIS DET IKKE ER MULIG Å TESTE ENHETEN NÅR DEN INNLEVERES, SOM FØLGE AV UTLADET BATTERI, TOUCH-FEIL PÅ ENHETENS SKJERM ELLER HVIS ENHETEN ER ”DØD”.
§3 ALLE DATA ER SOM REGEL BEVART I ENHETEN ETTER EN REPARASJON, MEN FMP TAR IKKE ANSVAR FOR TAPTE DATA.
§4 FMP TAR IKKE ANSVAR FOR PROGRAM- OG SOFTWARE-FEIL. DET KAN AV OG TIL VÆRE HENSIKTSMESSIG Å TILBAKESTILLE ENHETEN TIL FABRIKKINNSTILLINGER ETTER EN REPARASJON.
§5 VED EN SKJERMSKADE/BANKESKADE, OG VED TILFELLER HVOR EN KUNDE BER FIX MY PHONE OM Å REPARERE EN APPLE-ENHET, KAN ENHETEN FØR ELLER UNDER REPARASJONEN GENERERE EN ”ERROR 53” (TOUCH-ID PROBLEM). KUNDEN ER OPPMERKSOM PÅ, OG SAMTYKKER TIL, AT FMP IKKE TAR ANSVAR OG HELLER IKKE GIR NOEN GARANTI VED FOREKOMST AV EN ”ERROR 53”.
§6 DET GIS IKKE GARANTI PÅ REPARASJONER AV VÆSKESKADEDE ENHETER.
§7 FIX MY PHONE ERSTATTER IKKE KOSTNADER FOR TAPTE INNTEKTER PÅ GRUNN AV FEIL.
§8 REPARASJONEN KAN MEDFØRE AT PRODUSENTENS GARANTI PÅ DIN ENHET IKKE LENGER ER GYLDIG.
§9 FOR VANNTETTE ENHETER GARANTERES IKKE VANNTETTHETEN ETTER REPARASJONEN.
§10 UORIGINALE RESERVEDELER KAN BLI BENYTTET VED REPARASJONEN.
§11 EN SERVICEAVGIFT PÅ KR. 295 BLIR BELASTET HVIS DET IKKE ER MULIG Å REPARERE TELEFONEN.
§12 EN SERVICEAVGIFT PÅ KR. 295 BLIR BELASTET HVIS FEILEN IKKE ER OMFATTET AV GARANTIEN, FOR EKSEMPEL FEIL SOM SKYLDES KUNDEN, PROGRAMFEIL ELLER FUKTSKADER.
§13 FMP TILBYR GRATIS FEILSØKING HVIS KUNDEN AKSEPTERER KOSTNADSOVERSLAGET. HVIS KOSTNADSFORSLAGET IKKE AKSEPTERES OG KUNDEN VIL HENTE UT ENHETEN ETTER AT DEN ER UNDERSØKT, DEBITERES KUNDEN KR. 295 INKL. MVA. HVIS KUNDEN I STEDET VELGER Å SKROTE ENHETEN HOS FMP, BELASTES IKKE AVGIFT FOR UNDERSØKELSEN.
§14 HVIS DIN ENHET IKKE HENTES UT INNEN EN UKE FRA INNLEVERINGSDAGEN, DEBITERES LAGERAVGIFT MED KR. 299 PER PÅBEGYNT UKE, SAMT RENTER IHT. §8 I RENTELOVEN (REFERANSERENTE +8%-ENHETER). HVIS KUNDEN IKKE HENTER VAREN I TIDE HAR FORETAKET ETTER LOVEN RETT TIL Å SELGE ELLER AVHENDE DEN ETTER TRE MÅNEDER.

§15 HVIS KUNDEN OG TEKNIKEREN IKKE BLIR ENIGE OM AT EN FEIL SKAL ANSES SOM EN GARANTIREPARASJON, KAN KUNDEN HENVENDE SEG TIL SERVICE@FIXMYPHONE.SE FOR EN NY VURDERING.